TECHNOLÓGIE

INOVÁCIE S NÁPADITOSŤOU

V otázke technológií nikdy neustávame vo vývoji. Najnovšie technológie vnímame skôr vnímame ako nikdy nekončiacu inšpiráciu pre ďalšie inovácie.

NOVÉ TECHNOLÓGIE, NEČAKANÉ SPÔSOBY VYUŽITIA

Na rozdiel od ostatných sa neuspokojíme s jednoduchým uplatňovaním technológií v ich základnej podobe. Využívame ich na podporu našej predstavivosti a pre vytváranie celkom nových iniciatív z liahne Lexus. Najnovšie funkcie sú pre nás odrazovým mostíkom k novým aplikáciám, inováciám a vývoju. Istá je jedna vec – najnovšie technológie využívame neočakávaným a priekopníckym spôsobom.

brandpillars tech engine

LEPŠIA KONTROLA

Pretože premýšľame neobvyklým spôsobom, vypožičali sme si od lekárov najnovšie skenovacie metódy CT. Prečo? Pretože nás napadol prekvapivý a užitočný spôsob využitia pre vozidlá Lexus.

Tradičné postupy kontroly spaľovacích motorov spoliehajú na mechanické skúšky a prehliadky zvonku. Ale Lexus chce zaručiť, aby každý z jeho motorov bol vo vnútri v dokonalom poriadku.

Vďaka technológii počítačovej axiálnej tomografie (CAT) sme schopní skúmať vnútrajšok každého motora v 3D. Každú nedokonalosť odhalíme s absolútnou presnosťou. Naša netradičná metóda tiež prináša nekompromisné výsledky.

INTELIGENTNÁ PODPORA

Keď sedíte za volantom, vaše zmysly sú kvôli bezpečnosti neustále v strehu. Ale čo keby sme ich vylepšili o ‘zmysly’ vášho vozidla? Naše vyspelé bezpečnostné systémy prekračujú možnosti ľudského vnímania, a dokážu tak intuitívne a inteligentne chrániť vás i zvyšok posádky.

AKTÍVNA BEZPEČNOSŤ

Bezpečnosť je jednou z kľúčových oblastí, kde uplatňujeme technológie a inovácie. Nikdy nepoľavujeme vo vývoji súčasných funkcií a nových podporných systémov.

Naše vozidlá sú deň odo dňa chytrejšie a bezpečnejšie. Bezpečnostný paket LSS+ zaisťuje napr. nepretržitú podporu pri cestovaní a podľa potreby inteligentne pomáha s riadením vozidla.

NETRADIČNÉ MATERIÁLY

Spojovaním prírody s technológiami dokážeme pokrokovým spôsobom využívať ekologicky šetrné materiály a odhaľovať riešenie šetrnejšie k našej planéte. Vychutnajte si výrazné interiérové prvky, z ktorých srší krása sveta prírody. Odhaľte štýlové a súčasne funkčné spracovanie i celkom nové prvky a vlastnosti.

technology innovation with imagination unconventional materials 01
technology innovation with imagination unconventional materials 02

ŠPIČKOVÁ AKUSTIKA VĎAKA BAMBUSU

Príroda v spojení s technológiami prináša podmanivú akustiku výkonných reproduktorov CT. Našli sme celkom nový spôsob ako využiť bambus pre dosiahnutie neuveriteľnej akustiky.

Reproduktorové membrány sú vyrobené z materiálu, ktorý je zmesou bambusových vlákien – mikroskopické štruktúry pripomínajúce ihlice, vyskytujúce sa na hranách bambusových listov – s dreveným uhlím. Ľahká, avšak výkonná membrána je dostatočne tuhá pre presnú reprodukciu vysokých tónov, avšak súčasne i pružná pre utlmenie vlastných vibrácií.

TESTOVANIE VO VIRTUÁLNEJ REALITE

Vďaka virtuálnej realite posúvame testovanie na ešte vyššiu úroveň. Teraz dokážeme simulovať jazdné podmienky a reakcie vodiča ako nikdy v minulosti. V prostredí, ktoré vodiča svojou reálnosťou celkom pohltí, dokážeme získavať spätnú väzbu skutočných vodičov naprieč širokou škálou bezpečnostných prvkov. Tieto informácie využívame pre zlepšovanie a zdokonaľovanie našich technológií pre ešte vyššiu istotu za volantom a pocit bezpečia.

technology innovation with imagination driving simulator process

SIMULÁCIA RIADENIA

Vo vnútri elegantnej kopule stojí Lexus LS. Obrazovky obklopujúce vodiča zobrazujú vysoko realistické scény, simulujúce jazdu v meste či na diaľniciach. Pomocou valcov zaisťujeme pohyb, nakláňanie a otáčanie, aby sme simulovali zatáčanie vozidla, jazdu do svahu, zrýchľovanie a spomaľovanie. Výsledný účinok završuje audiozáznam so zvukmi motora, vibráciami a svišťaním vetra.

Možnosti simulácie sú prakticky neobmedzené. Napríklad napodobovaním monotónneho riadenia dokážeme skúmať účinky únavy, čo nám pomáha pri vývoji inteligentných systémov varovania. "Práve toto je typ skúšky, ktorú by sme v reálnom prostredí vykonávať nemohli," vysvetľuje Takahiko Murano, zodpovedný za návrh simulačných testov.

Next steps