NOVÁ GENERÁCIA HYBRIDNÉHO POHONU LEXUS
Model LBX poháňa nová generácia hybridno-elektrického pohonu Lexus bez nutnosti dobíjania, ktorého súčasťou je kompaktný a ľahký 1,5-litrový trojvalcový motor. Hlavné komponenty hybridnej sústavy ako prevod typu transaxle a riadiaca jednotka výkonu prešli zásadnou zmenou konštrukcie, ktorej cieľom bolo zvýšiť účinnosť, znížiť straty, ušetriť hmotnosť a zmenšiť veľkosť. Súčasťou pohonného systému je aj nový, bipolárny nikel-metal-hydridový (NiMH) akumulátor s nízkym odporom a vysokým výkonom, ktorý umožňuje dodatočnú podporu elektromotora pri zrýchľovaní a rozširuje možnosti vozidla v plne elektrickom režime jazdy.
Pohonné ústrojenstvo je vyladené na príjemný výkon, ktorý prináša potešenie, či už jazdíte po meste alebo kľukatých cestách na vidieku. Vyznačuje sa verným ovládaním a lineárnym charakterom zrýchlenia, ktoré je užšie prepojené s tým, ako vodič používa plynový pedál. Jazdné vlastnosti zlepšuje aj ovládanie hybridného systému, ktoré presne zodpovedá zvuku motora a zrýchleniu. Vďaka modernizácii hybridnej sústavy je možné vychutnávať si jazdu na čisto elektrický pohon aj vo vyšších rýchlostiach a na dlhšiu vzdialenosť, čím sa maximálne využíva účinnosť vozidla LBX.
Autentická kvalita SUV, ktorou sa model LBX vyznačuje, zahŕňa aj možnosť elektronicky riadeného pohonu všetkých kolies Lexus E-Four.. Ten disponuje prídavným elektromotorom na zadnej náprave a pri rozjazde, vjazde do zákruty a jazde na povrchu s nízkou priľnavosťou automaticky nasmeruje hnaciu silu na zadné kolesá, vďaka čomu si vozidlo zachová stabilitu a vodič sebaistotu.
O luxusnom vnímaní modelu LBX svedčí aj to, ako veľmi sa Lexus snažil zvládnuť hladinu hluku a vibrácií (NVH). Na zníženie dunivého hluku v kabíne bol použitý vyvažovací hriadeľ, ktorý zmiernil vibrácie motora. Osobitá pozornosť sa venovala dverám, do ktorých sa vložili tlmiace plechy, aby potlačili vysokofrekvenčný hluk, no súčasne zvýšili nízkofrekvenčný hluk s cieľom vytvoriť zreteľný a príjemný zvukThe powertrain is tuned for enjoyable performance, whether driving around town or on winding country roads, with faithful handling and a linear acceleration feel that is more closely aligned to the driver’s use of the accelerator pedal. Drivability is also enhanced by Hybrid System Control that closely matches engine sound and acceleration. Thanks to the hybrid system upgrades, all-electric EV driving can be enjoyed at higher speeds and over longer distances, maximising the LBX’s efficiency.
The LBX’s authentic SUV quality includes the option of Lexus’ E-Four all-wheel drive, which introduces an additional electric motor on the rear axle. When pulling away, cornering and driving on low-grip surfaces, the system automatically directs drive force to the rear wheels, helping keep the vehicle stable and maintaining driver confidence.
The LBX’s luxury status is witnessed by the lengths Lexus has gone to manage noise and vibration (NVH). These include adding a balancer shaft to the engine to reduce vibration that can generate a booming effect in the cabin. Special attention has been paid to the doors where damping sheets have been introduced to suppress high frequency noise but enhance low frequency noise to give a distinct and pleasing sound.