concept cars

KONCEPTY
LEXUS

Koncepty Lexus poskytujú fascinujúce ukážky budúceho smerovania nášho dizajnu.

main menu lexus brand

DIZAJN A
INOVÁCIE

Zoznámte sa s odvážnym a dynamickým dizajnom značky Lexus.

hybrid cars

HYBRIDNÉ
MODELY

Lexus Hybrid Drive inteligentne kombinuje pohon elektromotora a zážihového motora.

lexus service

SLUŽBY
LEXUS

Služby a servis pre majiteľov vozidiel Lexus.

used cars

JAZDENÉ
VOZIDLÁ

Ponuka preverených jazdených vozidiel od všetkých autorizovaných predajcov Lexus.

LEXUS NA ŽENEVSKOM AUTOSALÓNE 2017
ODHALÍ VO SVETOVEJ PREMIÉRE
MODEL LS 500h

TLAČOVÁ KONFERENCIA AUTOMOBILKY LEXUS SA USKUTOČNÍ
7. MARCA 2017 O 12:45 NA STÁNKU Č. 4211 V HALE Č. 4 VÝSTAVISKA PALEXPO.

V nadväznosti na svetovú premiéru modelu LS 500 s dvojito preplňovaným benzínovým motorom 3,5 litra V6, ktorá sa uskutočnila na začiatku roka v Detroite, sa automobilka Lexus chystá na blížiacom sa ženevskom autosalóne predstaviť svoj úplne nový plne hybridný sedan LS 500h.
V Európe sa taktiež prvý krát predstaví pretekársky špeciál RC F GT3 pre sezónu 2017, ako potvrdenie o rastúci záujem značky o motoristický šport.

Ďalšími prezentovanými automobily Lexus budú vozidlá modelových radov LC, RC, RC F, RX a NX.
Prepracovaný stánok japonskej automobilky, ktorý ponúkne návštevníkom mimoriadne hlboký zážitok, bude zhmotňovať tradičné špičkové remeselné spracovanie, kvalitu a bezpečnosť vozidiel Lexus. Nový dizajn výstavného stánku, v Európe prvý krát prezentovaný na ženevskom autosalónu 2017, akcentuje novú celosvetovú komunikačnú stratégiu značky a jej slogan: „Experience Amazing“.

VIACFÁZOVÝ HYBRIDNÝ SYSTÉM LEXUS V
NOVOM VLAJKOVOM SEDANE LS 500h

Nová vlajková loď spoločnosti Lexus má označenie LS 500h a bude využívať viacfázový hybridný systém. Táto prelomová technológia mení celkový charakter hybridného pohonu a jeho príťažlivosť pre vodiča. Nový model LS 500h sa svetu predstaví 7. marca na ženevskom autosalóne.

Systém bol prvýkrát použitý v hnacej sústave nového luxusného kupé LC 500h a prináša množstvo výhod ako sú lepšia reakcia na stlačenie plynového pedála, vyššia rýchlosť pri nižších otáčkach motora a schopnosť jazdiť vyššou rýchlosťou pri vypnutom vznetovom motore do rýchlosti až 140 km/h.

Zároveň sa však znížila celková spotreba paliva a miera emisií, bez toho aby bola narušená plynulosť, tichosť a sofistikovanosť jazdy, ktorá je značkou kvality hybridov značky Lexus.

ŠTVORSTUPŇOVÁ PREVODOVKA

Viacfázový hybridný systém prináša do hnacej sústavy modelu LS 500h štvorstupňovú prevodovku, doplnenú o 3,5-litrový zážihový motor V6 Dual VVT-i a dva elektrické motory. Výsledkom je oveľa rýchlejšia reakcia na stláčanie plynového pedála – to je charakteristika, ktorú si všimnete hlavne pri rozjazde.

Aj keď systém zahŕňa iba štvorstupňové radenie, v skutočnosti má vodič pocit, že jazdí s 10-stupňovou prevodovkou, ktorá je súčasťou aj zážihového motora V6 s objemom 3,5 l, ktorý poháňa model LS 500. Celok tak vytvára lineárny, priamy a kontinuálny pocit z akcelerácie, čo pre vodiča zabezpečí oveľa pôsobivejší zážitok z jazdy.

LEXUS PREDSTAVUJE NOVÚ
PODOBU VLAJKOVÉHO SEDANU LS
V MODELOVOM PREVEDENÍ 2018

NOVÝ DESIGN, SILUETA PRIPOMÍNAJÚCA KUPÉ PRI
ZACHOVANÍ PRIESTORNOSTI SEDANU PRÉMIOVEJ TRIEDY

Žiadny iný automobil po svojom uvedení na trh neprevrátil zažité pravidlá danej kategórie s rovnakou rozhodnosťou ako prvý Lexus LS, keď pred 28 rokmi vstúpil do luxusného automobilového segmentu. LS 400 bol v roku 1990 originálnym boriteľom zavedených zvyklostí vo svete luxusných vozidiel. Ihneď si získal uznanie kritikov a ohromil zákazníkov nastolením nových porovnávacích meradiel v otázkach jazdného pohodlia, výkonu a hladkého chodu pohonnej jednotky, ticha, kvality dielenského spracovania, dôrazu na každý detail a spoľahlivosti. Značka tento priekopnícky model podporila aj zavedením a dodržiavaním nových vysokých štandardov zákazníckych služieb a spokojnosti.

Teraz sa Lexus chystá svoj historický úspech zopakovať prostredníctvom celkom nového vlajkového sedanu LS piatej generácie v modelovom prevedení 2018, prvý raz odhaleného na medzinárodnom autosalóne NAIAS 2017 v Detroite. Nový Lexus LS zvonku aj zvnútra odráža markantnú a jedinečnú japonskú identitu a špecifický prístup k luxusu. Model LS bol navrhnutý ako najmodernejší globálny zástupca značky, ktorý sa objaví približne v 90 krajinách celého sveta. „LS bude nielen symbolizovať značku Lexus, ale stane sa určujúcim luxusným vozidlom novej generácie, zhmotňujúcim japonské tradície a kultúru,“ komentuje Tošio Asahi, hlavný konštruktér nového LS, a dodáva: „Tento model prekračuje hranice toho, čo svet od luxusných vozidiel očakáva.“

DLHŠÍ, NIŽŠÍ, ŠIRŠÍ
A ATRAKTÍVNEJŠÍ

Celkom nový Lexus LS je dlhší a nižší ako sedan, ktorý nahrádza. Prvý raz sa predstavuje s markantnou karosériou pripomínajúcou kupé, zdôraznenou novým designovým jazykom značky Lexus. Jazdný charakter LS, ktorý má byť novo postavený pre radosť sprostredkovanej vodičovi, pramení z celkom novej globálnej architektúry Lexus pre luxusné vozidlá (GA–L). Táto podvozková platforma, určená pre prémiové vozidlá Lexus s pohonom zadných kolies, je predĺženou verziou platformy nového podmanivého kupé Lexus LC 500. Ponúkne radosť z dynamickejšej jazdy a ďalej posunie meradlá pohodlia, ktorým sú vozidlá Lexus preslávené.

Pôvodný Lexus LS si získal uznanie tým, že požiadavky záujemcov o prémiové vozidlá dokázal predvídať, namiesto toho, aby iba vylepšoval aktuálnu ponuku už zavedených výrobcov luxusných automobilových značiek. V tomto duchu ide aj priestorná kabína sedanu LS verzie 2018. Jedinečná výbava a priekopnícke technológie opäť zákazníkov prekvapí a zmení ich pohľad na kategóriu luxusných sedanov. „Nastavili sme si nebývalé ciele a všetko sme podriadili tomu, aby sme ich dosiahli,“ uvádza Asahi, hlavný konštruktér modelu LS, a dopĺňa: „Zákazníci, ktorí o vlastníctvo vlajkovej lodi Lexus prejavia záujem, sú bežne obklopení luxusom a dokážu neomylne rozpoznať autentický prístup. Bežným prémiovým produktom by sme si ich pozornosť nezískali.“

ZNOVUZRODENIE VLAJKOVEJ LODI

Podobne ako prvý predstavený model LS uviedol novo vzniknutú značku Lexus, aj celkom nový LS v modelovom prevedení 2018 zhmotňuje smerovanie značky k vyššej dynamike. Každá z nasledujúcich generácií sedanu LS viedla svojím špecifickým spôsobom k ďalšiemu vývojovému variantu prepracovaného luxusu, remeselného spracovania, výkonových schopností a bezpečnosti, pričom posledná generácia taktiež priniesla výrazne emotívnejší design a atraktívnejšie jazdné schopnosti v praktickej prevádzke.

Pri vytváraní celkom nového LS sa automobilka Lexus rozhodla začať s čistým listom a novou predstavou o výslednej podobe vlajkového sedanu, teda podobne, ako keď kedysi vznikala celá značka. Cieľom bolo nielen nadviazať na to, čo Lexus dokázal v minulosti, ale zároveň presiahnuť celosvetové očakávania záujemcov o prémiové vozidlo.

Všetky modely LS, vrátane poslednej generácie, charakterizuje jedno spoločné: koncepcia „Omotenashi“, teda tradícia japonskej pohostinnosti. V kontexte luxusného vozidla to znamená starať sa o vodiča aj zvyšok posádky, predvídať ich potreby, dbať na ich pohodlie a pomáhať ochrániť ich pred nebezpečenstvom.

JAZDNÁ DYNAMIKA

Majitelia luxusných sedanov stále viacej volajú po agilnejšom handlingu a dynamickejších jazdných schopnostiach, avšak bez obetovania pohodlia. Dosiahnuť takého spojenia vlastností vozidla je mimoriadne ťažké, napriek tomu nová globálna architektúra Lexus pre luxusné vozidlá (GA-L) tieto požiadavky napĺňa. Nová podvozková platforma sa už predstavila u kupé LC 500 a teraz po predĺžení rázvoru tvorí základ nového LS. V snahe znížiť ťažisko a lepšie rozložiť hmotnosť sa nové LS ponúka iba vo variantu s dlhým rázvorom, nápadné svojou širokou a nízkou karosériou.

Podvozková platforma GA-L vykazuje najvyššiu tuhosť v rámci všetkých doterajších modelov Lexus, a pripravuje tak pôdu pre lepší handling, hladkú jazdu a tiché prostredie na palube. Rázvor v dĺžke 3125 mm prekonáva súčasný model LS (s predĺženým rázvorom náprav) o 35 mm.

Pre zabezpečenie príkladne vyváženého jazdného pohodlia a handlingu u nového LS pomáha najnovšia generácia technológie ovládania podvozku VDIM (integrované riadenie dynamiky vozidla). Uvedený systém spočíva v kooperatívnom riadení všetkých dielčich systémov vozidla – brzdenie, riadenie, hnacie jednotky a odpruženie – s cieľom regulovať pozdĺžne, bočné aj zvislé pohyby vozidla, rovnako tak ako krútiaci moment a bočné aj pozdĺžne náklony karosérie. Optimálne riadenie týchto pohybov pomáha zabezpečiť vynikajúcu úroveň jazdného pohodlia, lepšie záberové schopnosti a vyššiu bezpečnosť aj agilnejší handling. Jazdné chovanie je možné ďalej vylepšiť prostredníctvom aktívnych stabilizátorov a podvozkovej technológie LDH (Lexus Dynamic Handling) s nezávislým riadením predných a zadných kolies. Systém VDIM zvyšuje stabilitu pri jazde po takých povrchoch, kde je rozdielna adhézia pod ľavými a pravými kolesami, napr. po suchom asfalte a ľade.

Pri návrhu nového LS zvolili konštruktéri ľahké materiály, vrátane plechov z ultra vysokopevnostnej ocele a hliníka, čím sa podarilo znížiť hmotnosť podvozku a karosérie LS o viacej ako 90 kg. Uvedené úspory sa v kombinácii s novým agregátom V6 a vyššou tuhosťou karosérie odrazili vo vyššom pôžitku pri dynamickej jazde.

Kľúčom k lepším jazdným schopnostiam je aj to, že nová platforma znižuje ťažisko vozidla presunutím najväčšej hmotnosti, vrátane motora a pasažierov, o niečo viacej do stredu a dole v rámci podvozku pre dosiahnutie čo najlepšieho ťažiska. Na vysokej pevnosti kľúčových podvozkových konštrukcií majú podiel špeciálne výstuhy v motorovom priestore, tuhé hliníkové veže predného aj zadného zavesenia kolies a ďalšie prvky.

Model LS je preslávený svojím mimoriadne komfortným odpružením, napriek tomu aj v tejto oblasti hľadal Lexus cesty ku zlepšeniu. Napríklad zavesenie typu multilink používa dvojité guľové kĺby horných aj spodných vodiacich ramien, ktoré umožňujú reagovať aj na tie najjemnejšie pokyny od vodiča alebo jazdné podmienky. Okrem lepšieho rozloženia záťažových síl potom toto usporiadanie s dvojitými guľovými kĺbmi pomáha optimalizovať geometriu zavesenia v záujme lepšieho vedenia kolies a presnejších reakcií riadenia s bezprostrednejším prenosom pokynov od volantu. V rámci sústavy zavesenia kolies sa široko využíva hliník s cieľom zmenšiť neodpruženú hmotnosť, a tak prispieť k vyššej agilite a pohodliu.

VÝKON A KULTIVOVANOSŤ LS:

AGREGÁT V6 S DVOJITÝM PREPLŇOVANÍM
A DESAŤSTUPŇOVÁ PREVODOVKA

V snahe zabezpečiť vysoký výkon a príkladne nízku spotrebu paliva postavil Lexus celkom nový vidlicový šesťvalec 3,5 litra, špeciálne navrhnutý pre nové LS s celkom novým systémom dvojitého preplňovania, vychádzajúcim zo skúseností značky vo svete F1. Táto nová pohonná jednotka pre LS odkazuje na filozofiu vyššej dynamiky, ktorú Lexus v súčasnosti presadzuje. Jednotka pritom ponúka výkon na úrovni agregátov V8, avšak bez kompromisov v spotrebe paliva, a to všetko s minimálnou hladinou hluku a vibrácií. Nový motor pre Lexus LS ponúka výkon na úrovni očakávanej od vlajkového sedanu: 310 kW (415 koní / 421 PS) a maximum krútiaceho momentu 600 Nm, čo v obidvoch prípadoch znamená podstatné zlepšenie oproti agregátu V8 súčasného modelu LS. Dlhý zdvih piestov a optimalizovaný pomer vŕtania a zdvihu prispieva k vysokorýchlostnému spaľovaniu a vysokej účinnosti systému dvojitého preplňovania, ktorý pomáha k akcelerácii LS z 0 na 100 km/h za 4,5 s.

Ešte dôležitejší je však spôsob, akým konštruktéri Lexusu odladili pohonnú jednotku v spojení s prevodovkou, aby vozidlo ponúklo okamžitú akceleráciu a lineárny nárast krútiaceho momentu až po maximum otáčok motora.

K pozoruhodne hladkému chodu hnacieho ústrojenstva, teda charakteristickému znaku vozidiel Lexus, napomáha konštrukcia bloku motora s obdĺžnikovým rámom, prepracované zavesenie motora, elektricky ovládané obtokové ventily a celý rad ďalších vylepšení. Vodič si môže odozvu hnacieho ústrojenstva prispôsobiť voľbou medzi rôznymi jazdnými režimami, od Normal pred Sport až po Sport+. Športovejší charakter jazdy pritom potvrdzuje ideálna hladina tónov výfukových zvodov.

Nová vlajková loď LS používa ako vôbec prvý luxusní sedan desaťstupňovú automatickú prevodovku, ktorá sa už predstavila v modeli Lexus LC 500. Aj keď ide o automatické ústrojenstvo s meničom krútiaceho momentu, rýchlosť radenia môže smelo konkurovať dvojspojkovým prevodovkám. Široké rozpätie sústavy radenia je vďaka desiatim prevodom s malými rozstupmi ideálne pre ľubovoľný jazdný štýl a podporuje optimálne radenie vo všetkých jazdných podmienkach.

K dispozícii je radenie pomocou páčok na volante, napriek tomu väčšina vodičov uprednostní prepracovaný systém elektronického riadenia, schopný predvídať vodičove zámery. Tento systém volí optimálny prevodový pomer na základe priebežného sledovania akcelerácie, brzdenia a síl bočného zrýchlenia.

Pri rozjazde z miesta sa využívajú krátke odstupňované nižšie prevody a rýchlejšie preraďovanie s cieľom poskytnúť atraktívnu spätnú väzbu pri rytmickom zrýchľovaní. Vysoký krútiaci moment motora s dvojitým preplňovaním je dokonale zladený s vyššími prevodovými stupňami v záujme celkom hladkého a pokojného cestovania po diaľniciach. Bleskové podraďovanie napriek tomu vždy zabezpečí priamu akceleráciu bez omeškania.

S ohľadom na priamu spätnú väzbu a čo najnižšiu spotrebu sa uzamykanie meniča krútiaceho momentu aktivuje u všetkých prevodov s výnimkou rozjazdu z miesta.

JEDINEČNÁ IDENTITA

„LS je vlajkovou loďou značky Lexus,“ pripomína hlavný návrhár Koiči Suga a vysvetľuje dôvod: „Ešte výraznejšie ako iné modely značky zhmotňuje tradície a image automobilky Lexus a symbolizuje všetko, čo táto značka predstavuje.“ V nadväznosti na filozofiu danú slovíčkom „Avšak“, ktorá sprevádza model LS už od prvej generácie, vytvoril Lexus design ponúkajúci priestornosť a pohodlie prémiového trojpriestorového sedanu, avšak so štýlovou siluetou štvordverového kupé, ktorá je príťažlivejšia pre mladších záujemcov o luxusné vozidlá. Návrhári automobilky Lexus využili všetkých výhod novej podvozkovej platformy s jej nižším profilom a dĺžkou zodpovedajúcou prémiovým sedanom s predĺženým rázvorom, čím nový Lexus LS získal svoj dlhý prikrčený postoj. V porovnaní s doterajším LS je nový model približne o 15 mm nižší, pričom kapota sa znížila cca o 30 mm a veko pre batožinu o 41 mm. Nový LS je prvým sedanom značky Lexus so šesticou bočných okienok. Zároveň ako prvý sedan automobilky Lexus používa okienka celkom zapustené do roviny, hladko začlenené do bočného stĺpika.

Pretože bolo nevyhnutné zachovať výšku stropu nad sedačkami pri nižšom profile vozidla, nový LS ponúka vonkajšie posuvné strešné okno. Jedinečne tvarovaná vretenovitá maska chladiča s rastrom, ktorý sa zdanlivo mení podľa dopadajúceho svetla, je výsledkom náročného vývoja pomocou technológie CAD a ručných úprav tisícov samostatných drobných plôšok. LS ponúka päť nových designov kolies, z toho dva v rozmere 19" a tri vo veľkosti 20". Prémiové 20" kolesá zaujmú svojím žiarivým vzhľadom, ktorý vznikol pomocou technológie elektrolytického pokovovania, známej ako naprašovanie. Všetky ponúkame typy kolies (s výnimkou jedného) používajú ráfiky s dutými komorami, ktoré napomáhajú potlačiť rezonancie od pneumatík.

POHODLIE
A ODKAZ
K TRADÍCIÁM



Budovanie nového štandardu vlajkovej lodi luxusu nespočíva iba v pridávaní nových vlastností a funkcií. V duchu filozofie „Omotenashi“ sa Lexus snažil navrhnúť luxusnú kabínu nového LS tak, aby bola prívetivá, obklopovala celú posádku a zároveň dodávala vodičovi pocit pravého partnera.

„Tvrdím, že jednoducho otvoríte dvere a ihneď intuitívne cítite, že sa pozeráte na interiér, ktorý nepripomína žiadne iné luxusné vozidlo v histórii,“ komentuje hlavný návrhár Suga.

O tomto prístupe svedčí aj nový návrh sedadiel, vrátane na želanie ponúkaných predných sedadiel elektricky nastaviteľných v 28 smeroch, vrátane funkcie vyhrievania, chladenia a masážnej funkcie. Prístrojová doska organických tvarov sprostredkuje informačné displeje v jednotnej výške s dôrazom na usporiadanie pre potreby vodiča, v snahe umožniť ovládanie všetkých systémov bez nutnosti meniť polohu za volantom.

Nové LS je teraz viacej zamerané na vodiča, avšak návrhári značky Lexus venovali mimoriadnu pozornosť aj pohodliu na zadných sedadlách, a postarali sa tak o design, ktorý zaujme úplne hladkými prechodmi medzi výplňami interiéru a operadlami sedadiel v priestore okolo dverí.

O maximálne prívetivú atmosféru na zadných sedadlách sa starajú aj ďalšie prvky výbavy, akými sú napr. vyhrievanie, chladenie alebo masážne funkcie. Na želanie je k dispozícii elektrické ovládanie predných aj zadných sedadiel s masážnou funkciou ‘Shiatsu’ a funkciou sklápania sedadla typu ‘otoman’ v rámci širšieho luxusného paketu pre zadné sedadlá. Priestor pre nohy zadných cestujúcich má v rámci modelu LS rekordnú dĺžku. Sedadlo za predným spolujazdcom sa v prípade uvedeného voliteľného paketu môže sklápať v uhle až 48 stupňov, resp. zdvíhať až o 24 stupňov pre jednoduchšie vystupovanie zadného pasažiera.

Pretože je nové LS nižšie ako v predchádzajúcich verziách, Lexus ho prvý raz vybavil (na želanie) pneumatickým odpružením s funkciou nástupu. Režim nástupu sa aktivuje odomknutím vozidla pomocou inteligentného kľúčika, po ktorom sa vozidlo automaticky zvýši a roztvorí vankúše sedadla, čím vyzýva vodiča k pohodlnému posadeniu sa za volantom.

KDE SA TRADÍCIA
STRETÁVA S
TECHNOLÓGIAMI

O jedinečných estetických kvalitách LS vypovedá systém osvetlenia a dôraz na každý detail. Nový prístup k návrhu obkladových prvkov s odkazom na japonskú kultúru spája tradičný japonský zmysel pre estetiku s vyspelými metódami výroby. Príkladom sú niektoré typické prvky, ako krásne difúzne osvetlenie interiéru inšpirované japonskými svetlami alebo lakťové opierky, ktoré zdanlivo plávajú v priestore vedľa panelov dverí.

Nové formy, inšpirované vzormi drevenej dyhy ‘Shimamoku’, spájajú v novom LS umelecké spracovanie prírodného dreva s japonskými výrobnými technológiami rezania drevených plátkov laserovým lúčom. Z nových vzorov sa ponúka kombinácia Art Wood / Organic, Art Wood / Herringbone alebo Laser Cut Special. V porovnaní so vzormi dyhy Shimamoku s rovnou kresbou dreva sa u nového LS objavujú väčšie vzory s priečnou kresbou a markantnejším kontrastom medzi svetlým a tmavým odtieňom, prepožičiavajúcim drevu vitálnejší vzhľad.

TAKMER DOKONALÉ TICHO ALEBO SKVELÁ HUDBA

Konštruktéri Lexusu odladili výfukové zvody LS tak, aby vyludzovali hutnejšie tóny, avšak so zachovaním príkladného ticha v kabíne pri cestovných rýchlostiach. K ešte výraznejšiemu stíšeniu kabíny v porovnaní s doterajším modelom LS prispievajú nové technológie potlačovania hluku. Technológie aktívneho potlačovania hluku (Active Noise Control) stišuje prostredie interiéru rozpoznávaním zvuku motora prenikajúceho do kabíny a potlačovaním konkrétnych zvukových kmitočtov pomocou akustického vlnenia s opačnou fázou, generovaného prostredníctvom reproduktorov audio systému.

Mimoriadne tichá kabína LS je ideálnym prostredím pre štandardne dodávaný prémiový systém ozvučenia alebo na želanie ponúkaný audio paket priestorového ozvučenia Mark Levinson, vyhovujúci nárokom aj tých najprísnejších audiofilov, ktorého súčasťou sú aj reproduktory zabudované do stropu kabíny. Súčasťou paketu je aj príjemnejšie grafické užívateľské rozhranie. Združený ovládač Remote Touch budúcej generácie teraz viacej pripomína ovládanie smartphonu a podporuje aj zadávanie ručne písaných znakov. Okrem širokého displeja navigácie s uhlopriečkou 12,3" ponúka LS na želanie aj veľký farebný displej HUD s projekciou na predné sklo, sprostredkujúce najrôznejšie informácie priamo v zornom poli vodiča.

MODERNÉ
BEZPEČNOSTNÉ PRVKY

Celkom nový Lexus LS vďaka svojej konštrukcii ponúka vysokú úroveň pasívnej bezpečnosti na ochranu všetkých cestujúcich v prípade nehody. Automobilka Lexus ďalej vybavila LS technológiami, ktoré môžu pomôcť celkom zabrániť nehodám, poprípade zmierniť ich následky. LS bude vybavený bezpečnostným paketom Lexus Safety System + a ponúkať sa bude aj paket vyspelých bezpečnostných systémov, ktorého súčasťou je na celom svete prvý systém intuitívnej funkcie detekcie chodcov s aktívnym riadením.

Ak vozidlo s týmto systémom rozpozná v danom jazdnom pruhu chodca a hrozí bezprostredné nebezpečenstvo kolízie, LS začne automaticky brzdiť a zakrúti tak, aby chodca obišiel, avšak zostal v danom jazdnom pruhu. Vodič je upozornený prostredníctvom voliteľne dodávaného displeja HUD. Nový Lexus LS predstavuje aj vysokoúrovňový systém na podporu riadenia s označením Lexus CoDrive. Podporuje zásahy do riadenia v súlade so zámermi vodiča a nepretržitou podporu riadenia pri cestovaní po diaľniciach.

ZÁKLADNÉ TECHNICKÉ ŠPECIFIKÁCIE:

LEXUS LS, MODELOVÉ PREVEDENIE 2018

Typ vozidla Veľký luxusný sedan prémiovej triedy
Motor 3,5 litra V6, priame vstrekovanie paliva, dvojité preplňovanie
Prevodovka Desaťstupňová automatická
Výkon 310 kW (415 koní / 421 PS)
Krútiaci moment 600 Nm
Rázvor náprav 3125 mm
Celková dĺžka 5235 mm
Výška 1450 mm
Šírka 1900 mm
Kolesá 19 alebo 20"

TCE-CZ využívá technologii cookie pro zjištění míst, odkud jste přišli na stránky LEXUS, k registraci uživatelské aktivity na stránkách LEXUS a zhodnocení a vylepšení stránek LEXUS tak, aby pro vás byly přínosnějšími. TCE-CZ neregistruje pomocí této technologie informace o jednotlivých uživatelích - žádné osobní informace o Vás nejsou pomocí této technologie uchovávány či využívány. Svůj webový prohlížeč můžete nastavit tak, aby cookies nepřijímal či varoval před jejich přijetím.